Veelgestelde vragen

Verzending & levering

Wat zijn de levertijden?

Bestelt u vandaag, dan word uw bestelling het volgende dag verzonden. U kunt uw bestelling de dag daarop verwachten. 

De levertijd kan afwijken als:

  • U bestelt op vrijdag, weekend, feestdagen of tijdens vakantie dagen, dan kunt uw bestelling later verwachten.
  • U bestelt een sieraad die aangepast moet worden, zoals maat, gravering, etc.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestelling vanaf €50,- is geheel gratis. Voor een bestelling lager dan €50,- zijn de verzendkosten €8,95.

Is mijn bestelling verzekerd tijdens het verzending?

Wij verzenden een pakket altijd verzekerd. 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, zult u een track en trace code krijgen. Met deze code kunt u altijd uw pakket volgen. Zodra het pakket is overhandigd aan de koerierdienst, zijn wij afhankelijk van de bezorgservice en kan de afleverdatum afwijken.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, wij verzenden binnen Europa gratis bij een bestelling vanaf €250,-. Bij een bestelling lager dan €250,- zijn de verzendkosten €18,-.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

U kunt uw bestelling altijd bij ons gratis ophalen. Bij de kassa kunt u kiezen bij de optie van verzenden, voor ophalen in de winkel.

Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen van mijn bestelling?

Op het moment dat u niet thuis bent, wordt de bestelling meestal bij de buren afgeleverd door de koerier, u ontvangt hiervan een bewijskaart in de brievenbus. Wanneer ook de buren niet thuis zijn, neemt de koerier uw bestelling mee en proberen zij het de volgende werkdag nogmaals. Lukt het de tweede keer ook niet om het pakket te bezorgen, dan wordt het pakket op een locatie van de koeriersdienst in de buurt bewaard. 

Wat kan ik doen wanneer mijn bestelling niet juist is?

Wij doen er alles aan om uw bestelling goed af te handelen. Mocht uw bestelling desondanks niet juist zijn, willen wij u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met ons op 045-2030943 of per e-mail info@christojewels.nl.

Wat kan ik doen wanneer mijn pakket beschadigd is?

Wanneer het pakket met uw bestelling wordt geleverd, controleer dan altijd de verpakking. Mocht het pakket ernstig beschadigd zijn en u vertrouwt het niet, dan adviseren wij u om niet te tekenen voor ontvangst. (Doet u dat wel, dan dient u de koerier hiervan een melding te maken.) Het pakket wordt dan naar ons teruggestuurd en wij zullen dan het pakket nakijken en verder afhandelen. Op het moment dat u tekent voor ontvangst, houdt dit in dat u het pakket ‘in goede orde hebt ontvangen’. Indien later blijkt dat producten beschadigd zijn of ontbreken door toedoen het beschadigde pakket, zijn wij helaas niet aansprakelijk. 

Bestellen & betalen 

Hoe kan ik bestellen?

Volg deze stappen om te bestellen via onze webshop.

Stap 1: Selecteer een artikel in onze winkel en klik op de knop “in winkelmand”. Bij sommige artikelen moet u eerst uw gewenste maat of andere keuze maken voordat u verder kunt. Het gekozen artikel is nu toegevoegd aan uw winkelwagen. U kunt nu verder winkelen door deze stap te herhalen op de andere gewenste artikelen of uw bestelling afhandelen zoals in stap 2 is uitgelegd.

Stap 2: Als u klaar bent met winkelen, druk dan rechtsboven op uw winkelwagen. Controleer de artikelen die u wilt bestellen, als u een kortingscode heeft kunt u deze invoeren en dan de winkelmand bijwerken. Als u hiermee klaar bent druk op de knop “doorgaan naar afrekenen”. Bij de kassa kunt u een account maken of inloggen als u al eerder een account hebt aangemaakt. Wanneer u een account aanmaakt hoeft u later niet weer alle gegevens opnieuw op te geven. Als u geen account wilt aanmaken dan vul uw gegevens in zodat wij de bestelling zorgvuldig kunnen afhandelen en verzenden naar uw gewenste adres. U kunt ook uw bestelling laten afleveren op een ander adres.

Stap 3: Vervolgens kunt u kiezen om uw bestelling af te halen of te laten verzenden. Kies u gewenste betaalwijze en reken uw bestelling af.

Is er een ander mogelijkheid om te kunnen bestellen?

Ja, u kunt ons hiervoor bellen of mailen naar info@christojewels.nl. Geef altijd de gewenste artikelen, met hun unieke artikelnummer door. Wij controleren of deze nog op voorraad zijn en maken afspraak met u wanneer deze bekeken en opgehaald kunnen worden. 

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Ja, u kunt bij ons uw bestelling komen bekijken en ophalen. Bij het bestellen op onze webshop kunt u kiezen bij de kassa voor de optie voor afhalen in plaats van verzenden. U kunt ook een bestelling per telefoon of mail plaatsen. Geef altijd de artikelen en hun unieke artikelnummer door. Wij zullen dan met u een afspraak maken om deze artikelen te komen bekijken op onze kantoor. 

Krijg ik ook een bevestigingsmail?

Bij het succesvol afronden en betaling van uw bestelling krijgt u een e-mail dat wij uw bestelling hebben ontvangen. 

Wat zijn de betaalmethodes?

  • iDEAL, direct online betalen met uw eigen bank. Makkelijk en volgens de beveiligingseisen van uw bank. Deze betaalservice is beschikbaar voor klanten van ABN AMRO Bank, Rabobank, SNS Bank, Friesland Bank, ING, ASN Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bank.

 

  • Sofort Banking is een online overboeking waarbij je gebruik maakt van uw internetbankieren gegevens. In de beveiligde betaalpagina van Sofort GmbH log je in met uw vertrouwde inloggegevens voor internetbankieren. Selecteer vervolgens de bankrekening waarmee u wilt betalen. Daarna vult u de bevestigingscode in en klikt u op volgende. U ziet nu een bevestiging van uw bestelling in onze webshop.

 

  • Bancontact is voor onze Belgische klanten. Veilig en vertrouwd betalen met uw eigen pas. Mister Cash ondersteunt de volgende banken: Dexia, Fortis, ING, Fintro, KBC, CBC, AXA Bank en VDK Spaarbank.

 

  • SEPA-overboeking, met deze betaaloptie kunt u het bedrag overmaken naar onze rekening. U krijgt hiervoor 12 dagen de tijd om het volledige bedrag over te maken aan:
    • IBAN: NL35 ABNA 0495 1949 21
    • Ten name van: Christo
    • Omschrijving: uw naam en bestelnummer.

 

  • Paypal, voor deze betaalmethode moet u een account hebben bij Paypal, deze is eenvoudig aan te maken op de website van Paypal. Als u voor deze betaalmogelijkheid kiest, krijgt u de speciale Paypal-betaalpagina te zien waarop u kan inloggen met uw Paypal-account. Klik op ‘betalen’ om de bestelling te voltooien. Vervolgens kom je automatisch op onze pagina terecht. Let op! Geldig bij een bestelling tot €300,- en bij retourneren kunnen de kosten van deze service wel in rekening gebracht worden.

 

  • Met Klarna kun je aankopen achteraf betalen. Na ontvangst van je bestelling moet je binnen 14 dagen betalen. Je ontvangt de Klarna-factuur tegelijk met je bestelling. Je kunt betalen via een bankoverschrijving of met iDEAL door in te loggen op ‘Mijn Klarna’. Let op! Geldig bij een bestelling tot €300,- en bij retourneren kunnen de kosten van deze service wel in rekening gebracht worden.

 

  • In termijnen betalen is bij ons mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op of mail ons naar termijnbetaling@christojewels.nl. Geef ons door welke artikel(en) u wilt bestellen en wij spreken de termijnen met u af. Na de laatste betaling zullen wij uw bestelling versturen of u kunt deze ook komen op halen. 

Hoeveel BTW moet ik betalen?

Meeste artikelen in onze webshop vallen onder de margeregeling. Als er artikelen zijn met BTW zal dat duidelijk vermeld worden in uw factuur. 

Wat gebeurd er met mijn bestelling?

Zodra wij uw bestelling ontvangen en deze betaald is, krijgt u hiervan een bericht. Wij gaan deze zorgvuldig klaar maken voor de verzending. Als u heeft gekozen om uw bestelling af te halen, dan zal uw bestelling op de afgesproken tijd en datum voor u klaar staan. Zodra de bestelling klaar is voor verzending zult u een notitie krijgen per mail met de verzendinformatie en de track en trace code. U krijgt ook een mail met het factuur. U word altijd door ons op de hoogte gesteld van de afhandeling van uw bestelling. Met uw bestelnummer en e-mail adres kunt u de status van uw bestelling bekijken onder: klantenservice > status van mijn bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als u een bestelling wilt annuleren, kunt u met ons contact opnemen of mailen naar info@christojewels.nl. Wij doen ons uiterste best om u hiermee te helpen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen waar annulering helaas niet mogelijk is. Een annulering is niet mogelijk als:

  • Uw een artikel besteld die voor u is aangepast, zoals maat, gravering etc.
  • Als de bestelling verzonden is.

Hoe weet ik of de betaling is gelukt wanneer ik een artikel bestel via de webshop?

Zodra de betaling is voldaan, krijgt u een e-mail dat wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen. Zou de betaling mislukt zijn en u krijgt een bericht van dat uw bestelling is ontvangen, dan zult u een bericht ontvangen met het verzoek om te betalen. 

Wat kan ik doen als ik problemen ondervind tijdens het betalen?

Als het niet lukt om af te rekenen op de webshop, dan raden wij u aan om uw browser geschiedenis te wissen en het nogmaals proberen om de gewenste artikelen te bestellen. Zou het na dit te proberen nog niet lukken, dan neem gerust contact met ons op 045-2030943 of mail naar info@christojewels.nl

Hoe kan het dat ik een bericht ontvang dat het artikel niet leverbaar is, terwijl op de webshop staat dat deze op voorraad is?

Het kan best zijn dat u een bericht krijgt dat het artikel niet leverbaar is, dat komt omdat wij ook op regelmaat bestellingen ontvangen buiten onze webshop. Wij proberen het altijd zo snel mogelijk aan te passen. Als u hiervoor al een betaling hebt gedaan, zal deze binnen 5 dagen terug gestort worden. 

Op de website staat een artikel met korting vermeld, geldt deze korting ook in de winkel?

Alle kortingen die op de webshop vermeld staan zijn ook in de winkel van toepassing. 

Waarom kost mijn ringmaat meer?

Als u een ring vind en u besluit om deze op uw maat te willen aanschaffen, en u ziet dat de prijs van de ring duurder word, is dat voornamelijk doordat de kosten voor het vergroten of verkleinen van het ring mee gecalculeerd wordt in de prijs. Elke ringmaat die op voorraad is kunt u voor een lagere tarief aanschaffen. Dat is voornamelijk omdat de ring direct uit voorraad leverbaar is en niet aangepast hoeft te worden.

 

Account

Hoe maak ik een account aan?

U kunt op twee manieren een account aanmaken. U kunt een account maken tijdens het bestelproces maar u kunt ook een account maken door rechts boven op de persoon te drukken naast de winkelwagen. U komt nu terecht op het pagina van uw account. Hier kunt u inloggen of registreren. Kies voor registreren en voer uw e-mail adres in, vervolgens kies uw wachtwoord en druk op het knop “registreren”.  U heeft nu een account bij onze webshop.

Hoe verwijder ik mijn account?

Om uw account te kunnen verwijderen verzoeken wij u een mail te sturen naar account@christojewels.nl. Wij doen ons uiterste best om er zo snel mogelijk op te reageren.

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Nee, u heeft geen account nodig om bij ons te bestellen. 

Wat wordt met mijn gegevens gedaan?

Christo Jewels gaat zorgvuldig met uw gegevens om. Wij gebruiken uw gegevens hoofdzakelijk om uw bestelling op een goede manier te kunnen af handelen en om met u te kunnen communiceren. Voor meer info over uw gegevens, kunt u teruglezen in onze privacyverklaring.

Wat kan ik doen als er problemen zijn met het inloggen van mijn account?

Als u met de juiste gebruiksnaam en wachtwoord problemen bevinden met het inloggen op uw account, probeer het pagina dan als eerst te herladen. Als dat niet helpt dan kunt uw een mail sturen naar: account@christojewels.nl. Beschrijf uw probleem zo goed mogelijk zodat wij u kunnen helpen. 

Maten & gewichten

Hoe kan ik mijn ringmaat meten?

Wanneer u besluit om een ring via internet te kopen is het belangrijk om te weten welke ringmaat u hebt. Misschien wilt u wel een ring cadeau geven en u wilt de ringmaat van die persoon weten. Wij helpen u daar graag mee! 

Er zijn verschillende manieren om uw ringmaat te meten:

Manier 1:

Heeft u een passende ring? Dan heeft u alleen een liniaal nodig. Leg uw passende ring op de liniaal. Let erop dat u de binnenkant van de ring op meet. De maat die u vervolgens afleest is de binnenkant diameter. Met deze maat kunt u vervolgens aan de hand van de maattabel de juiste ringmaat vinden. Zoals u kan zien is het bij dit voorbeeld 18 mm en is dit ringmaat 18 (Ringmaat Europa).

Manier 2:

Hiervoor heeft u ringmallen en een goed passende ring nodig. De ringmallen die u hieronder ziet, kunt u opslaan en dan uitprinten op een a4 formaat. (In sommige gevalen kan het zijn dat u deze voorbeeld op 106% moet afdrukken om de juiste maten te krijgen.) Vervolgens legt u een goed passende ring erop en kunt u zo de maat in diameter bepalen. Als u geen passende ring hebt kunt u de meetlint onderaan uitknippen. Plaats deze om uw vinger, zorg wel ervoor dat het niet te strak om uw vinger zit. Lees het maat nummer en zoek de diameter in millimeters op de tabel, dat is uw ringmaat.  

Manier 3:

Heeft u geen goed passende ring dan kunt u deze methode toepassen. Neem een touwtje of stuk papier en hou het aansluitend rond uw vinger, trek een streep met een stift en zorg ervoor dat de stift op beide deeltjes van de papier of touw is afgetekend. Lees in de tabel uw ringmaat. 

 

  Omtrek in mm   Diameter in mm
  47 mm   15,00 mm
  48 mm   15,25 mm
  49 mm   15,50 mm
  50 mm   16.00 mm
  51 mm   16,25 mm
  52 mm   16,50 mm
  53 mm   16,90 mm
  54 mm   17,10 mm
  55 mm   17,50 mm
  56 mm   17,75 mm
  57 mm   18,00 mm
  58 mm   18,50 mm
  59 mm   18,75 mm
  60 mm   19,00 mm
  61 mm   19,50 mm
  62 mm   19,75 mm
  63 mm   20,00 mm
  64 mm   20,50 mm
  65 mm   20,75 mm
  66 mm   21,00 mm
  67 mm   21,50 mm
  68 mm   21,75 mm
  69 mm   22,00 mm
  70 mm   22,25 mm
  71 mm   22,50 mm
  72 mm   23,00 mm

Hoe kan ik mijn pols meten voor een armband?

Het meten van uw armband maat gaat het gemakkelijkst met een meetlint of een touwtje/stuk papier dat u naast een liniaal legt. Meet de omtrek van uw pols direct onder het knobbeltje onder uw hand. Tel hier 2 centimeter bij op. Dit is uw armband maat. Als uw polsomtrek bijvoorbeeld 17 cm is, dan is uw armbandmaat 17 cm + 2 cm = 19 cm. De armband maat is ook afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur, wanneer u het prettig vindt dat de armbanden wat strakker zitten, tel dan 1 cm tot 1,5 cm bij uw pols omtrek op. Het makkelijkst is een goed passende armband op te meten en deze lengte aan te houden.

Zijn de gewichten van de sieraden inclusief de stenen?

Wanneer u op onze website gewichten ziet staan bij een sieraad is het een totaal gewicht. Dat is dus met stenen en overig. Wanneer het bekend is wat de sieraad en het steen apart weegt, zal dat duidelijk vermeld staan.

Ruilen & retourneren

Wanneer kan ik mijn artikel(en) retour sturen?

Binnen 14 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen heeft u het recht om uw artikel(en) retour te sturen.

Moet ik verzendkosten betalen als ik artikelen wil retourneren?

Ja, u betaald de verzendkosten voor het retourneren van uw artikelen.

In sommige gevallen betalen wij u de verzendkosten terug.                                  

Dat doen wij wanneer:  

  • U verkeerde artikel(en) krijgt.
  • U een sieraad ontvangen hebt die defect is.
  • Christo Jewels een sieraad voor u speciaal aanpast en dat niet is gebeurd volgens de afgesproken manier. 

Hoe stuur ik artikelen retour?

Wij vinden het jammer dat u artikel(en) wilt terug sturen. Pak de artikelen zo goed en veilig in zoals u deze heeft gekregen. Gebruik hiervoor de verpakkingen die u heeft gekregen met uw artikelen.

Als u de verpakking niet meer heeft, verpak het sieraad met een stuk papier, deze doet u in een klein doos vol met gepropte krant papier. Leg het factuur of pakbon in de doos. Zorg dat de doos goed dicht geplakt word met stevige plakband.

Stuur uw pakket altijd verzekerd naar ons toe, bewaar uw verzendbewijs goed tot dat u een bericht krijgt van ons dat uw pakket bij ons binnen is.

De retouradres is:

Christo 

Dr. Poelsstraat 32

6411HH Heerlen

Hoe lang moet ik wachten voor mijn terugbetaling?

Na dat de geroutineerde artikelen bij ons binnen zijn, zullen wij binnen 5 werkdagen uw terug betalen.

Kan ik ook de artikel(en) in de winkel terug brengen?

Ja, u kunt de artikel(en) terug brengen in onze winkel. onze openingstijden zijn: maandag tot zaterdag van 10:30 tot 17:00. Neem contact met ons op om een afspraak te maken. Wij zijn bereikbaar op 045-2030943 of mail ons naar info@christojewels.nl.  

Kan ik een aangepaste sieraad retourneren?

Een aangepaste sieraad retourneren is helaas niet mogelijk. Wel bij ringen, als deze alleen de ringmaat is aangepast. Hou wel rekening mee dat bij het retourneren van een aangepaste sieraad de gemaakte kosten in rekening worden gebracht.

Kan ik ook de artikel(en) ruilen?

Ja, u kunt de artikel(en) ruilen in onze winkel.

Is het voor u niet mogelijk om langs te komen? Stuur een ruilverzoek naar info@christojewels.nl. Vermeld de artikelnummer(s) van de bestelde artikelen die u wilt ruilen. Vermeld ook het artikelnummer van de gewenste product(en) die u graag wilt hebben.

Als het gewenste product(en) duurder is dan de artikel(en) die u wilt ruilen zult u een betaallink krijgen. Zodra wij de artikelen terug hebben ontvangen en het verschil is betaald, dan zullen wij het product(en) naar u sturen.

Als het gewenste product(en) goedkoper is dan de artikel(en) die u wilt ruilen, dan zult u het artikel(en) retourneren en zodra wij het retour hebben ontvangen zullen wij u gewenste product(en) naar u verzenden en binnen 5 dagen het verschil terug betalen.

Wij accepteren geen retour als:

  • Het product beschadigd is.
  • Het product gebruikt is. (Dat wil zeggen passen mag, dragen van een sieraad niet.)
  • Het product niet “indien redelijkerwijs mogelijk” in de originele/onbeschadigde verpakking retour is verzonden.
  • Het een product is dat niet kan worden geroutineerd om hygiënische redenen. (oorbellen, piercings, enz.)
  • Het product niet met alle originele toebehoren retour is verzonden. (certificaten, doekjes, dozen, etc.)

Acties & korting

Wanneer is er een actie?

Wij hebben af en toe een actie waarbij wij een kortingscode delen, met deze kortingscode kunt u gebruik maken van de actie. Deze kortingscode delen wij via de nieuwsbrief en social media. Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en Like of volg ons op social media om op de hoogte te blijven van de laatste acties. Zo bent u zeker dat u geen actie mist.  

Wat is een kortingscode?

Een kortingscode is een unieke code voor korting. U kunt deze code invoeren bij het betaalpagina tijdens het bestellen van uw artikelen.

Mijn kortingscode werkt niet, wat nu?

Herlaad het pagina en let goed op de hoofdletters en cijfers dat u deze goed overneemt. Als dat niet lukt, neem dan contact met ons op info@christojewels.nl.

Krijg ik dezelfde korting ook in de winkel?

Bij elke actie die wij hanteren op deze website, is ook geldig in onze winkel.

Service & garantie

Heb ik garantie op mijn sieraad?

Wij bieden 1 jaar garantie op alle sieraden.

Wij hebben alle vertrouwen in het werk wat wij doen met onze tweedehandse sieraden voordat wij deze aanbieden. De kwaliteit is erg goed en het sieraad wordt op alle aspecten goed na gekeken voordat u de mogelijkheid krijgt om deze aan te schaffen. De garantie is vastgesteld volgens het toepasselijk recht, waarbij wij in geval van gebreken de producten desgewenst eerst omruilen of repareren. Als een product niet kan worden gerepareerd of als het omgeruilde product eveneens gebreken vertoont, kunt u de producten retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag. 

Wat valt onder de garantie?

U heeft garantie op:

  • Defecte sluiting of schakels bij normaal gebruik (armbanden en kettingen).
  • Verlies van steentjes bij normaal gebruik (Geen stoot of valschade). Bewaar de steentjes goed zodat wij het sieraad weer kunnen herstellen. 

Wat valt buiten de garantie?

Wij geven geen garantie bij:

  • Val of stootschade.
  • Defecte sluiting of schakels (armbanden en kettingen).
  • Verlies van stenen. 
  • Bij normale slijtage. Denk ook aan verkleuring, krassen of dofheid.
  • Als u zelf of iemand een product heeft geprobeerd of laten te herstellen.
  • Verlies of diefstal van een product. 

Hoe loopt de garantieprocedure?

De garantieprocedure:

  • Wanneer uw defect binnen de garantie valt, meld het aan ons door een email te sturen naar info@christojewels.nl.
  • Wij sturen u een garantieformulier op waar u het defect op kunt invullen.
  • Vervolgens pakt u de defecte artikel in een discrete verpakking en verstuurd u deze retour naar ons met uw aankoopbewijs en de garantieformulier.
  • Zodra wij uw artikel hebben ontvangen sturen wij u hiervan een bevestiging.
  • Wij houden u op de hoogte van de reparatie, vervanging of terugbetaling van het artikel.
  • Tenslotte sturen wij uw gerepareerde of vervangen artikel kosteloos naar u toe.  

Heeft u nog vragen?

Neem gerust contact met ons op.